środa, 19 października 2016

Saddam Husajn - iracki dyktator

Saddam Husajn (1937-2006) rządził Irakiem w latach 1969-2003. Drogi, które budowano za jego rządów uznane zostały za najlepsze na całym świecie. Jakością przewyższały nawet te budowane w Stanach Zjednoczonych. "Geniusz Babilonu" kochał swój naród, dbał o tradycję i zwyczaje, które wywodziły się ze starożytnej Babilonii. Pośrednio lub bezpośrednio odpowiedzialny za śmierć ok. 2 milionów ludzi.



"Składam siebie w ofierze. Jeśli taka będzie wola Allaha, przyzna mi miejsce u boku męczenników i prawdziwych mężczyzn. Nie zaprzestawać nienawiści. Niech żyje Irak, Palestyna, dżihad - święta wojna - i mudżahedini - bojownicy. Ludu wierny, żegnam się z Tobą, a duszę swoją powierzam miłosiernemu stwórcy."

"Umrę z honorem i bez lęku, dumny z mego kraju i mojego arabskiego narodu, ale amerykańscy okupanci wycofają się upokorzeni i przegrani. Przez najbliższe lata będą oglądać rzeki krwi. Wietnam przy tym zblednie."

Świadek egzekucji Husajna: "Wszystkim nam zrujnowałeś życie, zagłodziłeś nas, wymordowałeś!"
Saddam Husajn: "Wyrwałem was ze szponów oszustwa i nędzy! Zmiażdżyłem waszych wrogów Persów i amerykańskiego najeźdźcę. Sprawiłem, że Irak stał się potężny i bogaty."

"Niech żyje naród! Niech żyje lud! (...) Nie ma Boga prócz Allaha, a Mahomet jest jego prorokiem. Nie ma Boga prócz Allaha, a Mahomet jest..."
ostatnie słowa Saddama Husajna, w trakcie których dokonano egzekucji


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz